جمعه
1403/01/10
مرکز فروش 03154750439

چگونه با چیدمان اصولی مبلمان و فرش ، دکوراسیونی زیباتر داشته باشیم



 

 

چه نوع فرش ، در چه سایزی برای کجا مناسب است ؟! ( قسمت اول )

 

از نکات مهم در انتخاب یک فرش مناسب در دکوراسیون ، انتخاب یک فرش با سایز و رنگبندی مناسب نسبت به دکوراسیون و مبلمان خانه می باشد که در این مقاله به نحوه انتخاب درست سایز و رنگ مناسب فرش برای دکوراسیون می پردازیم تا شما با رعایت این نکات بتوانید بهترین فرش را چه از لحاظ رنگ و چه از لحاظ سایز برای دکوراسیون خانه انتخاب نمایید.

  • نکات در انتخاب سایز مناسب فرش در دکوراسیون :

    همانطور که می دانید از نکات مهم در انتخاب فرش مناسب در دکوراسیون سایزبندی فرش و مقدار اشغال کردن مساحت فرش در محیط قرارگیری فرش می باشد . انتخاب سایز فرش برای انواع پذیرایی ها ، اتاق خواب و همچنین میز غذا خوری متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم .

     

  • سایز مناسب فرش در دکوراسیون پذیرایی :

محیط های پذیرایی به چهار دسته تقسیم می شوند اندازه های مختلف محیط پذیرایی شامل کوچک ، بزرگ ، گسترده و محیط بزرگ می باشد .

  1. فرش مناسب پذیرایی خانه با محیط کوچک تا متوسط :

    برای پذیرای با محیط های کوچک تا متوسط ، انتخاب فرش با سایز بزرگ که دارای رنگ متناسب با مبل می باشد انتخابی صحیح برای دکوراسیون منزلتان خواهد بود. البته باید اشاره داشت که بزرگی فرش نباید زیاد و بیش از حد باشد و باید انتخاب سایز فرش به گونه ای باشد که کمی از صندلی و همچنین پشت کاناپه در قسمت بیرونی از لبه ی فرش قرار داده بشود .

    با یک مثال بیان داشت که یک فرش 24 متری در یک اتاق با مساحت 24 متر انتخابی کاملا اشتباه است ، زیرا سایزبندی فرش و مساحت اتاق یکی می باشد. البته بر روی فرش می توان وسایل دکوری مانند : مجسمه ، میز تلویزیون و همچنین گلدان ها را قرار داد .

  2. سایز مناسب فرش در محیط های بزرگ خانه :

    در محیط های بزرگ نیز مانند محیط پذیرایی کوچک ، استفاده از فرش بزرگ  (البته نه بسیار بزرگ) ، انتخابی مناسب و صحیح خواهد بود. درمحیط های بزرگ خانه سایز فرش خریداری شده باید به گونه ای باشد که پایه ی جلویی مبل که لبه های آن می باشد بر روی لبه فرش قرار بگیرد. قرار گرفتن لبه پایه جلویی مبل بر روی لبه فرش باعث می شود که بین فرش و مبل یک پیوند ایجاد شود و از جابجا شدن فرش و گیر کردن پا به لبه فرش نیز جلوگیری شود و از همه مهمتر فرش قرار داده شده ، زیبایی فوق العاده ای را نیز می تواند به دکوراسیون خانه بدهد .

  3. سایزبندی مناسب فرش در پذیرایی با محیط بزرگ :

    در محیط های پذیرایی در اندازه بزرگ بهتر است فرشی در سایزبندی بزرگ انتخاب شود ، سایز فرش باید به صورتی باشد که مبلمان خانه به صورت کامل بر روی فرش قرار داده شود. البته باید فرش به گونه ای انتخاب شود که جای راه رفتن در قسمت های بیرونی آن نیز قرار داده شده باشد. پس فرش در محیط پذیرایی بزرگ خانه نباید در اندازه اتاق انتخاب شود و باید دارای اندازه ای مناسب جهت قرار دادن مبل ها بر روی آن به همراه جای راه رفتن مناسب در خارج از فرش باشد.

     

  4. پذیرایی گسترده و دراز خانه :

     در خانه هایی که دارای پذیرایی گسترده و دراز می باشند ، فرشی که بتواند طول همه کاناپه را به همراه قسمتی اضافی در خود قراربدهد ، بهترین سایز در انتخاب فرش برای شما خواهد بود. در ادامه هم باید بیان داشت ، توجه داشته باشید که باید فرش زیر کاناپه قرار داده بشود .

 
 

سایر مطالب

مطلب قبلی   ـــــــــــــ   مطلب بعدی


 

مطالب مرتبط  :

 

بخش دوم

رنگ در جذابیت دکوراسیون

نکاتی که دکوراسیون را جذاب می کند

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب