شنبه
1403/02/01
مرکز فروش 03154750439

آیا در منزلتان از تابلو فرش استفاده می کنید؟ چقدر با این محصول آشنا هستید؟ آیا قصد خرید آن را دارید؟

 

  

 

 

برای معرفی تابلو فرش بایستی ابتدا تابلو فرشها را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد.

  • تابلو فرش دستباف
  • تابلو فرش ماشینی

حال قصد داریم، شما را با ویژگی های اصلی این محصول آشنا کنیم.

تابلو فرش های دستی ، قدمت بیشتری دارند و از قدیم الایّام، از الیاف طبیعی مثل پشم و ابریشم بهره می گرفتند و هستند هنرمندانی که هنوز هم به بافت اینگونه تابلوفرشها مشغولند و آثار با ارزشی خلق می کنند.

 نوع دیگری از این فرش ها نیز دارای قدمت بیست ساله است که به وسیله ماشین های بافندگی تولید می شوند.عمده این محصولات در آران و بیدگل و کاشان تولید می شود که بر اساس تعداد شانه و نوع تولید به دسته بندی های مختلف تقسیم می شوند.

 شما از هر نوع تابلو فرش ماشینی که بخواهید می توانید استفاده کنید چون این محصولات با استفاده از آخرین تکنولوژی بافته شده اند و دارای کیفت بافت بسیار بالایی می باشند. البته هر چه تعداد شانه بالاتر باشد، قیمت تابلو فرش ها نیز بالاتر خواهد رفت و ریز نقش تر و دارای کیفیت تصویر بیشتری خواهد بود.

این فرش های تابلویی اما با استفاده از الیاف مصنوعی بافته می شوند. عمده الیافی که در این تابلو ها مورد استفاده قرار می گیرد، الیاف آکریلیک، پلی استر و پنبه می باشد.

الیاف مصنوعی از قیمت پائینتری نسبت به الیاف طبیعی برخوردارند.، در نتیجه قیمت فرش آن نیز کمتر تمام می شود.

تفاوت دیگر اینکه تولید انواع فرش های دستباف به وسیله یک دار قالی صورت می گیرد. یک فرد بافنده بر روی دار قالی تابلو فرش را می بافد و آن را در عرض حدود یک یا چند ماه به نهایت می رساند.

در تابلو فرش ماشینی ، شیوه تولید به اینگونه می باشد که با استفاده از یک دستگاه بافنده اتوماتیک این کار صورت می گیرد که تار و پود را بر هم  بافته و در نهایت در کمتر از یک روز، تابلو فرش های متعدد را به ما تحویل می دهد

گروه نساجی اطمینان با بافت انواع تابلو فرش توانسته به خوبی به این نیاز مشتریان هم پاسخ خوبی بدهد.


سایر مطالب

مطلب قبلی   ـــــــــــــ   مطلب بعدی


ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب