جمعه
1403/01/10
مرکز فروش 03154750439

بهترین فرش ماشینی برای خانه شما باید چه ویژگی هایی را داشته باشد که در پاسخ به این سوال ..

 



بهترین فرش ماشینی برای منزل چیست ؟

 

فرش ماشینی دارای تنوع زیادی می باشد و در صورتی که شما قصد خرید یک فرش ماشینی خوب را دارید این سوال برای شما پیش می آید که بهترین فرش ماشینی برای خانه شما باید چه ویژگی هایی را داشته باشد که در پاسخ به این سوال باید بیان داشت عوامل مختلفی همچون شانه و تراکم فرش که شامل فرش ، رنگ فرش ، ماشین بافت فرش دخیل می باشد که شما می توانید با رعایت کردن این موارد در خرید فرش ، بهترین انتخاب را در خرید فرش خوب درجه یک داشته باشید. در ادامه این مقاله شما می توانید توضیحات انتخاب بهترین فرش ماشینی خوب را به همراه نکات جالبی که قرار داده شده است مطالعه کنید.

 

  • بهترین فرش از نظر شانه و تراکم :

    هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد ، فرش فشرده تر و دارای انسجام بیشتر ، و مقاومت بالاتری دارد و عمر قالی بیشتر می شود . به عبارتی دیگر هرچه شانه و تراکم قالی بیشتر باشد حجم نخ بافته شده در قالی بیشتر میشود یعنی تعداد گره ها یا ریشه ها بالاتر می رود ، و هراندازه که تعداد گره ها بالا رود فرش منسجم تر و مستحکم تر خواهد بود . پس می توان گفت که فرش 1200 شانه تراکم 3600 ، می تواند بهترین فرش باشد .

     

  • بهترین فرش از نظر جنس:

    سوالی که پیش می آید این است که فرش پلی استر بخریم یا آکریلیک ، در پاسخ باید گفت فرش ماشینی آکریلیک نرم تر و لطیف تر از فرش ماشینی پلی استر است و مقاومت بالایی در برابر پاخور شدن دارد و همچنین در برابر حرارت های غیر مستقیم مقاوت زیادی دارد . فرش پلی استر در مقایسه با فرش ماشینی آکریلیک ، عمر کوتاه تری دارد و آسیب پذیرتر است و در مکان های شلوغ و پررفت و آمد توصیه نمی شود . قیمت فرش پلی استر نسبت به فرش آکریلیک پایین تر است . ولی تنوع رنگ در فرش پلی استر بیشتر است و پرز دهی کمتری دارد . فرش آکریلیک به هیچ وجه بوی پلاستیک و مواد نفتی نمی دهد .لازم به ذکر است که محصولات اطمینان 100% آکریلیک ، با بهترین کیفیت ، می باشد .

     

  • بهترین رنگ فرش ماشینی:

فرش هایی که دارای طرح های بزرگ هستند ، فضا را کوچکتر نشان می دهند . پس بهتر است این دسته از فرش ها را برای فضاهای بزرگتر انتخاب کنیم . بهتر است در فضایی که رفت و آمد کمتر است ، از رنگ روشن برای فرش انتخاب کنیم . در انتخاب رنگ برای فرش ، حتما ابعاد اتاق ، میزان نور اتاق و رنگ وسایل و دکوراسیون را در نظر بگیرید . رنگ فرش ماشینی باید معقولانه و با تامل بسیار انتخاب شود ، چون عوض کردن فرش متحمل هزینه و وقت بسیار است . سایت فرش روز انواع رنگ فرش ها را به نمایش گذاشته است .

 

سایر مطالب

مطلب قبلی   ـــــــــــــ   مطلب بعدی



مقالات مرتبط :

نحوه ی چیدمان اصولی فرش

انتخاب رنگ مناسب فرش


ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب